Saturday, October 8, 2011

Drama selera saya

sesungguhnya adalah diperakui bahawa saya adalah seorang yang suka menonton drama....
kalo Noen baca post nie mesti dia setuju...
akan tetapi, rumah sewa tiada tv hendaknya... maka beralih kita kepada internet....
yes people..the power of internet.... satu hari tanpa internet seumpama setahun tanpa berita dari dunia luar...
kita seolah-olah katak yang terperangkap dibawah piring astro....

oppsss...berbalik kita kepada drama....
pelbagai drama telah saya tonton...ia dari pelbagai negara...dan yang menariknya ia mengikut musim...

dulu saya gemarkan drama Indonesia a.k.a sinetron...ya drama yang sesetengahnya bagaikan tak logik akal.. tapi saya cuma liat sinetron yang cuman ada Agnes Monica doank... ngak lebey khan...
tapi bukan sinetron jer saya layan tp rancangan komedi juga...long before rakyat malaysia ada Astro Indopek a.k.a Pelangi blabla.... serius...extravaganza dgn opera van java tu, saya dh layan bertahun2 lamanya... extravaganza pon dh diganti dgn studio 1 kalo kat Trans Tv...

tetiba saya berhenti tengok sinetron...saya beralih kpd drama Filipina a.k.a Teleserye....
apa yang menarik dgn Teleserye ialah keberkesanan watak yang dibawa oleh setiap pelakon.. agak jarang kita lihat pelakon yang kaku dalam Teleserye... last Teleserye yang saya tonton ialah PreciousHeartRomances: My Cheating Heart... Cristine reyes sangat2 berbakat...saya berhenti sebab kekangan waktu dan menanti teleserye Kristine... akhirnya saya tak menonton sebab terlalu byk spoilers...

kemudian drama Thailand a.k.a Lakorn... dari kecil saya telah dijamukan dengan Lakorn.. thanks to my mom...
my mom ada sepupu sepapat siamese... so beliau memang dah terpengaruh dari segi pemakanan, percakapan dan selera drama dari zaman remaja lagi...
saya selaku anak yang bertangunggjawab, terpengaruh juga.. dulu minat Aum Patcharapa dgn Noon Woranuch sbb kt M'sia lakorn diorg yang selalu ada kt tv..
ketagihan lakorn kembali semula setelah saya menonton Oum Ruk beberapa tahun lalu.. dari detik itulah, saya terus ternanti2 lakonan Anne Thongprasom..hanya beliau yang bisa buat saya menangis...tersentuh jiwa saya apabila beliau menangis..tapi Anne dh kurang berlakon... maka saya mula membuka hati untuk menonton lakorn yang lain... bang!!!!! semua saya suka...
Ploy Cherman sangat berbakat...dari watak jahat hinggalah watak utama... semua bolehh... lakonan Chompoo Arraya not bad...cantik macam doll... Boy Pakorn kena ada Margie Rasee baru lakorn dia best...

bila dah takde drama2 menarik saya akan ubah ke negara lain pula.. korea?? tak dh sbb hero jambu..

p/s::owh ya... selera drama saya cinta-cintun yer... biarpun saya teguh dan kasar, jiwa ini jiwang...sekiannn

No comments: