Monday, June 7, 2010

Masalah biasa

aku suka menaip guna notepad... cepat...mudah...dan ringan...maksudku saiz file...
tapi masalah utama aku adalah kebiasaan atau habit aku untuk save file dengan nama yang merapu...
aci dan jer aku letak... kalau first word penulisan aku mula dengan 'k' maka file tersebut akan mula dengan 'k'...

maka....

wujudlah permasalahan dikala aku mahu mencarinya semula... selalunya bila aku nak publish puisi aku ke blog... kalau ada 50 file puisi, maka aku akan buka satu persatu la ia... kalau tak jumpa....padan muka aku...
tu baru part puisi... kalau assignment tu jangan cakap la.... kadang2 kena buat balik.... aduhh....parah2....

entri ni tercetus sebab cari file tak jumpa punya pasal la...

jadi haruslah kita save file dengan nama yang appropriate dan memudahkan kita...

No comments: